fredag 25. juni 2010

sommersøm

Det er sommer, sol (i allefall innimellom)og lyse dager, og da er mindre innesyseler her hos oss, men minsta og jeg satt litt med symaskinen her om dagen! Minsta ville sy seg en pc bag! Ja ja tengte jeg, og bare lot henne finne fram stoffer, og det som hun ellers trengte. Satte opp min reservesymaskin til henne! Målte, klipte og dette ble resultatet! Hun har sydd det meste selv, med 

litt hjelp og veiledning! Vi laga den veldig enkel, med for , og  polstring der pc'en skal ligge!Litt aplikaskjoner hadde hun på for å pynte opp lokket litt!Lokket ser litt skjevt ut på bildet, men det ligger bare litt skjevt Syntes hun var flink som ville gjøre dette, og fikk et slikt flott resultat!!! Dette var hennes første store prosjekt!! 

Samtidig som hun sydde dette laga jeg meg en stor bag for å ha badesaker i når vi skal på stranden..hvis det blir så varmt da..?

Var på Ikea og der lå dette blå stoffet og smilte til meg..Måtte bare kjøpe med meg en meter! Det er plastbelagt, så når håndklær og slike ting er våte,vrenger jeg vesken slik at det blå kommer inn og er lett og tørke av når man tømmer bagen! Innerstoffet er av en orange gardin som jeg fikk av min søster tidligere! Var litt usikker på sammensetningen av blå og orange, men da alt var sammen, syntes jeg det gikk greit!

Det sirkus tema på stoffet, så bagen ble sommerslig og fin! 
Gleder meg til å bruke den!!
Ha en fortsatt fin sommer der dere er!!


3 kommentarer:

  1. Wow så flink en jente du har! Men har vel en god veileder tenker jeg :) Bagen din ble kjempestilig, det orange kvikket opp litt synes jeg pluss de fine løvene :)

    SvarSlett
  2. Må vere kjekt for jenta å sy når ho har ein god læremester, riktig fin vart pc-veska.
    Praktisk bag til strandlivet, so får me håpe det vert masse sol og varme, då.....
    God sommarhelg!

    SvarSlett
  3. Flink jente og flink mamma! Begge veskene ble veldig flotte :) God helg.

    SvarSlett