tirsdag 8. februar 2011

Se min kjole...

Det går fremover med med min kjole som jeg strikker, sakte men sikkert .. Hadde jeg strikket litt hver dag så hadde jeg nok vært ferdig, men jeg er i allefall kommet så lang...
Bare noen cm til så kan jeg begynne på armene!!
Det som jeg har plagdes med er dette hjertet..

Vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt det opp, (nå ser det helt galt ut på bildet, men jeg har stemplet copyright over det så det ser ut som om maskene er drie..)
Når jeg må ta ting opp, så blir jeg så irritert at jeg legger fra meg arbeidet, men jeg har bestemt meg for å ikke starte på noe ny strikking før kjolen er ferdig, for jeg har lyst å strikke noen småting..
for i dag dukket denne opp i posten..

(det var ei som var spent på om det var snop inni...)
Men det var kun snop som mor hadde vunnet,
Denne er nå motivasjonen til å bli ferdig med kjolen... 
for dette garnet kjentes helt hærlig ut, og fargene var perfekte til meg!!
Har lyst å strikke sokker (lester), men mulig jeg må finne et nøste til ..vet ikke helt hvor mye det går på et par lester.. eller kanskje et lite sjal..hummm må i tenkeboksen, men først kjolen!!!
Ha en flott dag,
og tusen takk til RitaR.







4 kommentarer:

  1. Jeg vet jammen meg ikke om jeg hadde turt å strikke noe så stort som en kjole. Jeg hadde blitt så utålmodig at jeg vel hadde sprukket. :)Så fint garn du har vunnet. 100 g er mer enn nok til et par sokker, det er nok til et lite sjal også. Ikke glem å legg ut bilde når du har strikket av det. Ha en super dag.

    SvarSlett
  2. Kjolen blir sikkert flott. :) Gleder meg til å se den ferdig.

    SvarSlett
  3. Kjolen ser ut til å bli kjempefin, gleder meg til å se fortsettelsen. Herlige farger!

    SvarSlett
  4. Nydelig kjole, flott farge du har valgt, tenker du vil kle den godt! Sokkegarnet har du mer enn nok av til ett par sokker. Du får ett par voksensokker og ett par barnesokker av det hvertfall. Utfordring:Lær deg å strikke tå-opp sokker. Smart teknikk når man er usikker på hvor langt garnet rekker :)

    SvarSlett