søndag 1. august 2010

Tørrfisk, maskemarkører og minner!

I dag har jeg hatt koselig formidags besøk av ei veninne! Hun fikk beskjed før hun kom å ta på seg en jakke, slik at hun kunne sitte litt ute, for vi har spist..
Tørrfisk, og drukket kaffe og brus..mmmmm
mmmm( hadde det vært kveld hadde det nok blitt tørrfisk og øl.. :0)  ) 
Å tørrfisk spiser man jo helst ikke inne.
Hun er den eneste som jeg kjenner her nede som liker tørrfisk!
Elstemann har vært en tur i Lofoten i sommer, og da han var på Reine, kjøpte han med seg 4 slike til mamsen! 
Nam nam! 

Da hun kom på besøk hadde hun med seg sin strikking! Hun strikker en nydelig kjole, og der var det en del øking og minkin, og som markører brukte hun røde tråder... 
hummmmmm..dette kunne jeg jo ikke sitte å se på, så da hun gikk måtte jeg bare lage henne noen litt "stilfulle" markører.. hehe Har en del smykketing liggende så jeg tok hva jeg hadde!
La dem på Iphone for å vise str.. De ble litt små, men tror ikke de skal være større?

Hadde ikke laget slike før, så det ble litt prøve og feile, men syntes de ble fine, og hun likte dem og det er jo det viktigste!
Hun bor her i gata,så jeg kunne ikke vente med å gi henne dem, så de er allerede levert!!
 

Jeg må og vise dere noen små ting som elste fikk med seg fra Lofoten! Ting som har ligget i huset hjemme! Min bror og søster hadde pakket ned masse dill bl.a denne hatten

Denne er det første "plagget " som jeg sydde! Dette var i 1987!! Leeeenge siden!!
Vi var to veninner som fant ut at vi måtte ha sort jakke, og kalott som passa til! Her er resultatet! I allefall den ene!
Vi var så kule!!
Jakken er forlengst borte, men denne dukka opp i eska hjemmefra!   Minner!!
Jeg kunne ikke sy så mye da, men det kunne min veninne, så etter dette prosjektet kjøpte jeg meg min første symaskin, på en brukthandel i Bodø!
Denne var og med på lasset nordfra..
.. snakker om skumle øyne..
Og det er ikke nå man får kjøpt en slik brannbombe :0)
 Jeg har lekt masse med den, så her er og masse minner! Skal vaske klærne den har på, og så skal han få stå nede på syrommet mitt!
 

5 kommentarer:

  1. Ååå, ingenting er som ordentlig tørrfisk :D
    Koselig med slike venninnestunder!
    Ha en fin kveld/myr

    SvarSlett
  2. Her i huset spiser alle tørrfisk - også bikkja ;)
    Koselig minner du har fått med deg hjem, det er morsomt å gå igjennom gamle gjemmer.

    SvarSlett
  3. Hei.Kjempe koselig med besøk.Tørrfisk er jeg ikke så gla i lell om jeg bor på en plass hvor det blir produsert tørrfisk.Hær er Bacalao nasjol rett.Koselige bilder.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Tørrfisk er da kjempegodt. DH har et bilde av meg hvor jeg sitter på en trestamme og banker tørrfisk med flatsiden på en øks. Han viser det stadig frem til fok og sier at det er sånn man lager middag i Norge.

    Herlige markører. Dem burde du lage flere av og de små er best - ellers henger tråden seg bare opp i dem.

    Gøyale mimrebilder. Jeg husker teddybjølrnen min var stappet med halm også. Det er et under at vi overlevde alle oss som ble født før alle reglene kom. :)

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  5. Tørrfesk e lykken :) Angra bittert på at æ ikke tok me mæ heim da æ va på slæktstræffe i lofoten denna gangen:)

    SvarSlett