mandag 22. februar 2010


kjenner jeg formen og lysten til å gjøre hobbyting sakte kommer sigende og det er kjempedeilig!! :)
Sitter jo en del i sofaen, og etter en samtale med ei som jeg er tante på, ble jeg fristet til å hekle litt.. Hun satt og heklet på et lappeteppe med heklekrok nr 10..
Og her er mitt så langt..
skal enda hekle 10 lyse til som skal være på
endene. Oppskriften er heklet med Hubro fra Dalegarn, men jeg har brukt litt forsjellige rester i fargene, og det lyse er iglo soft, fra Trysil garn, så det lukter litt sau av garnet hehe... Hver rute er ca 25x25 cm så det blir stort og varmt ull teppe. Kanskje likegodt nå når strømprisene skal gå så opp....





Symaskinen har jeg og kostet litt støv av denne uken!
Det har blitt en toalettmappe og 2 penaler. Minsta har en veninne som ønska seg et penal i bursdagsgave, og da minsta
så hennes, ville hun ha et likt, men jeg kunne ikke skrive hele navnet hennes da det var for langt. Innvendig er det helt sort stoff.

I oppskriften på toalettmappen var det egentlig dekor på sidene, men siden minsta ville ha 2 forskjellige farger på stoffene valgte jeg å ikke dekorere. Det er første gang jeg sydde en slik toalett mappe, men likte designet, så jeg har alt klipt opp stoffer til et til !

Oppskirften på penalene er fra Lise Berganes bok, Lapper stort og smått, og toalettmappen er fra boken, Tildas hus.

4 kommentarer:

  1. Kjekt med kreative gaveønsker. Fine ting, Wenche. Lappeteppe av hekleruter er en fin måte å bruke restegarn på også og det blir jo så fint!

    SvarSlett
  2. Hei.Kjempe fint hekleteppe.Søte firkanter.Nydelig.Fint penal og fint toalettmappe.Du er kjempe flink.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil..♥

    SvarSlett
  3. Hm, hvem som sa hun ikke kunne hekle? Teppet blir kjempefint, og det kommer nok til å varme godt. Misunner deg som kan sy, herlig med glade mottakere.

    SvarSlett
  4. Så flink du er til å sy, og hekle! Hadde aldri greid å lage så mange like lapper, ikke det at jeg har forsøkt. Penalene og mappen ble fine!

    SvarSlett