tirsdag 14. februar 2012

Påske snart..

Jeg har ofte vært inne på Petrine ogBarnum sin blogg, og hun lager de flotteste ull figurene. Hun er min inspirasjons kilde, men jeg kommer nok ikke til å bli så flink som henne....
Jeg har lenge (les mange år..) hatt ull og nåler liggende, etter at jeg og ei veninne skulle prøve oss på toving. I går tok jeg frem dette, satte meg forran pc'n og logga på you tube. Surfa rundt der, og fant tilslutt ,etter å ha lest litt her, og litt der, hvordan jeg skulle gjøre det tror jeg..
 Synes den ble riktig så søt, med ryggsekk og med påskeegg i sekken. Jeg så et bilde enplass av en slik, og måtte lage en slik for den var så søt..
Må kanskje sy en munnn på ser jeg.. for det mangler den..
Blir nok å prøve meg på en til..
men nå med en nål mindre... klarte jo å knekke den tykkeste..men vi har på jobb, så jeg blirnok  å kjøpe meg ny hi hi..
Har veldig lyst å  prøve meg på et fjes, så jeg må vell innom biblioteket en dag for å finne en bok om toving av fjes..( hvis det finns)

Ellers så må jeg fortelle at i dag var jeg å kjøpte torskfile',og torsketunger, på en butikk her på Sandnes . Jeg var så uheldig å  spurte henne i delidisken  om når tungene var skåret, når og hvor fisken var fisket, og da  fikk jeg nesten litt kjeft.
Hun sa at "dere ( les nordlendinger) er de verste som kommer og kjøper fisk..så innmari kresne..Bare for å si det rett ut!!
Vi måtte jo forstå at fisken ikke svømte selv ned hit, men at den ble fiska, pakka i is, og så kjørt ned hit, og at dette tok jo noen dager..
Vi trodde at vi viste så mye, men vi viste ingen ting"
.......
Først ble jeg litt sjokka,men jeg måtte bare le av henne..
Når man er fra Lofoten/Nordland så er fersk fisk ikke ei uke gammel, det samme  med torsketunger..
Jeg var nok ikke den første fra Nord Norge som hadde vært der i dag..
Men det gikk bra, jeg kjøpte som sagt begge deler, så vi har kosa oss i dag! 
For det ble godt!!

Men man snakker ikke slik til kundene sine eller..??

2 kommentarer:

  1. Søt kanin. Jeg syns du har vært knallflink. Er ikke nålefilting morsomt?
    Himmel og hav, hadde jeg blitt tilsnakket sånn i en butikk så hadde jeg blitt skikkelig forbannet. Det går ikke an. Men jeg gleder meg uansett til "fersk fisk" som er bare en uke gammel. Her har fisken stor sett vært steindød i lange tider. ;)
    Nå er det under to uker til jeg reiser også. Jeg pakker for harde livet.

    SvarSlett
  2. Kjempesøt kanin!

    Har også noe sånn ull ligende et sted, men i sånne fryktelige skarpe farger, blå og grønn. Petrines de lever, men så har vel ho holdt på ei stund også.

    Har opplevd det samme, når eg skulle kjøpe "Fersk" torsk på ICA! i ferskvaredisken der, eg spurte når den var fiska vet du huff. Er vant til heilt fersk fisk fra øya mi der heime. Og denne var dyr ikkje god og salt!

    Klem,

    SvarSlett