onsdag 4. januar 2012

hunde klær

Jeg har prøvd meg på litt hundeklær!
Laika og Fluffy har begge løpetid nå, (tjoho..) å da trenger man noen "truser" som man kan ha på når man er inne...
( har selv laga mønster :0))



Det er første gang Fluffy har løpetid, så hun trengte mer enn en, så det ble 3 på henne! Den sorte laga jeg først til henne, men den har hun nesten gnagd i stykker, så det var bra at jeg laga flere til henne! 
Laika har jeg sydd før til, men denne i dongeri ble laga i dag! 
De ble så kule i dongeri.. hehe
Syns det er greit å ha noen å bytte i slik at man får vasket dem innimellom!
Inni bruker jeg bare truseinnlegg siden det er tape på dem! Fungerer kjempeflott og billigere blir det  ..

Fluffy har også fått seg en kosedress 
som er god å ha på seg inne, når man er litt kald..

Jeg brukte samme mønster og sydde 
henne et regn trekk med ullflees inni..

Ble ganske fornøyd selv! 
Fluffy så ut til å like dem begge,og denne holdt henne varm ute!
Mammaen til Fluffy er kjempeflink å strikke.
Hun har strikket flere gensere til henne
og denne hadde Fluffy med seg!
Se så flott hun er!!
Den varmer kjempegodt når man er nyklipt! 
Som sagt så reiser de i morgen, å det gleder jeg meg ikke til!.. 
Skulle ønske de var liiit nærmere, men men.. sånn er det nå! 
I allefall så har det vært hærlig å ha elstegutten hjemme disse dagene!!!
Er det forresten noen som vet hvor man kan finne mønster på klær man kan sy til hunder så hadde det vært flott å få vite?  :0)
Ha en flott dag der ute!!
Koselig at du tok deg tid til å stikke innom meg!!

2 kommentarer:

  1. For nokre heldige hunder, og så flink du er til å sy ! Ja, det er vel noke som heiter løpetid hos hunner. Vi har masse "løpetid" fortida :)) Barnum må få seg ein regndress når han blir større. No er turane så korte at det er nok berre med genser.

    klem, det er nå godt at du har Laika hos deg !

    SvarSlett
  2. Hei bloggvenn!
    Endelig er jeg på net og o bloggverden igjen. Håper du har det bare bra. Jeg har det bare fint og har nå flyttet tilbake til barndomsbyen Porsgrunn. Vet du jeg har köpt meg en kinesisk nakenhund for en mnd siden og håller på og strikker og syr til henne. Det ser ut som att det fluffy er en kines også bare den typen som har mer pels, stemmer det?
    Jeg har noen mönster som jeg kan kopiere til deg om du vill. Send meg adressa de til min mail rachel.johnsen.rj@gmail.com så sender jeg det jeg har til deg.
    Gleder meg til og komme igang og fölle bloggen din igjen. Klem Rachel

    SvarSlett